Pages

Friday 8 February 2013

WELCOMING NOTE ♥

BLOGGER AGAIN..AFTER LONG TIME    :)

HAPPY NEW YEAR 2013.

Uit...Wish New Year after 1 month dlm tahun baru ni. Belum lambat la..sekaligus wish Hapy New Year sempena Tahun Baru Cina tahun ni. May this year more blessed to me and u ♥

XONG XI FA CAI 2013
Tahun Ular..Feng shui cina menyatakan waktu yang baik untuk melangsungkan pernikahan, memulai usaha dan melahirkan anak jatuh pada tanggal 11 februari, 12 April, 10 Ogos, 9 Oktober dan 8 Disember.

Ni, mau share juga cerita semasa childhood lagi. Kita org ada jiran berbangsa cina, every year kitaorg with all 'the gang' akan berkumpul di rumah saya ( sbb ruma saya paling dekat dgan rumah jiran) dgan tujuan menunggu rombongan penari tarian singa akan datang ke rumah jiran kami itu. Dalam masa 4 atau 1 minggu, kamiorg tidak akan lena tidur sebab sentiasa berjaga-jaga supaya tidak ketinggalan tarian singa yang datang cuma sekali dlm setahun itu. Uii..klo suda dengar musik dari rombongan tarian singa itu, kita org akan berlumba-lumba untuk datang kekawasan jiran tu untuk lihat SINGA MENARI..tdk kira tme tu tengah makan ke, tengah dlm tandas..


HAHAHAA..Skrg da besar pnjang, tpi memori tu still segar dlm ingatan. Skrg tengo kanak-kanak yang sgt teruja menonton Tarian singa itu, just SENYUM SMPAI TELINGA, and dlm hati say..' itu saya yang lama dulu'   . Really miss that moment   :)

Tme tu masih tak reti ambil gambar smasa tarian singa, apeeee Kamera pun tdk pena pegang, tak mampu beli. If tme tu kitaorg ada kemera confirm sekarang telah ada album collection tarian singa itu.


0 comments:

Post a Comment

 
Header image by sabrinaeras @ Flickr